Жүк кемелері жел қуатына қайта оралады, бірақ жүзінде парусыз
-
Бұл желкенділердің заманауи нұсқасы - айналмалы парус. Олар Магнус эффектісі негізінде қозғалатын Flettner кемелеріне орнатылады
-
Соңғы кездерге дейін шамамен 19 ғасырдың ортасында желкенді флоттың екі мың жылдық даңқы мәңгілікке аяқталды. Дегенмен, ғылымның жетістіктері арқасында, желдің энергиясы қазіргі заманғы кемелердің қозғалысын қайтадан күшейтеді.
Бұл желкенділердің заманауи нұсқасы - айналмалы парус. Олар Магнус эффектісі негізінде қозғалатын Flettner кемелеріне орнатылады. Оның іс-әрекетінің тән мысалы - «айналдыратын» футбол немесе теннис доптың ұшуы.
Бұл қалай жұмыс істейді? Ауа ағымы айналмалы цилиндрді қарама-қарсы жақтан әртүрлі жылдамдықпен соқтырады, соның салдарынан қысым айырмасы пайда болады және ағынға перпендикуляр күштер векторы қалыптасады. Сондай-ақ, айналмалы цилиндр бекітілген нысанды қозғалысқа келтіреді. Шамамен ұшақтың қанатындағы лифт жасалды.
Жүк турбоваларымен бірге өте сирек болса да, оларда елеулі перспективалар бар екені анық. Мысал ретінде, 30,5 метр биіктіктегі роторлармен бірге, Дейстің кемені алып жүретін Маерскке тиесілі пеликан танкері.
Компания мамандарының айтуынша, айналмалы парус отынның 10% дейін үнемдейді. Бұл тым көп емес көрінеді. Шындығында Maersk өз кемелері үшін отын сатып алу үшін жылына 3 млрд. Доллар жұмсайды, сондықтан 300 млн. Егер пеликанмен тәжірибе сәтті болса, онда жүздеген жүк кемелері гибридтік желкендерге айналады.